مطالب مرتبط

راهنمای انتخاب رنگ برای کابینت آشپزخانه | عوامل تاثیر گذار در انتخاب بهترین رنگ کابینت ها

راهنمای انتخاب رنگ برای کابینت آشپزخانه | عوامل تاثیر گذار در انتخاب بهترین رنگ کابینت ها

امروزه رنگ ها برای استفاده در کابینت آشپزخانه تنوع بیشتری پیدا کرده است و انتخاب کردن از میان آنها نسبتا سخت شده است. همانطور که می دانید انتخاب رنگ مناسب بر کیفیت فضای آشپزخانه خواهد افزود و خستگی استفاده از آنرا برای ساکنین تاحدودی کم خواهد کرد پس انتخاب رنگ مناسب فرآیند مهمی در تغیر دکوراسیون آشپزخانه تان خواهد بود.

انتخاب رنگ کابینت

عوامل موثر در انتخاب رنگ کابینت ها

همانطور که در بالا گفتیم رنگهای زیادی برای انتخاب وجود دارد اما درست انتخاب کردن رنگ مناسب تحت تاثیر عواملی است که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد 

بزرگ یا کوچک بودن آشپزخانه | مساحت آشپزخانه

مساحت آشپزخانه شما تاثیر بسزایی در انتخاب رنگ برای آن دارد. هرچه آشپزخانه شما بزرگتر باشد، دامنه انتخاب رنگ شما هم بزرگتر خواهد شد. دلیل آن هم این است که معمولا رنگ ها تیره و طرح دار سبب کوچکتر نشان دادن فضا خواهند شد اما اگر آشپزخانه شما بزرگ باشد ( حداقل 15 متر مربع مساحت داشته باشد ) این موضوع برای شما دردسر ساز نخواهد شد. 

در صورتی که آشپزخانه شما کوچک است سعی کنید از رنگ های روشن و در صورت انتخاب رنگ های طرحدار، طرح های با بافت ریز را انتخاب کنید که با مقیاس آشپزخانه شما سازگاری داشته باشد.

رنگ های براق و روشن (های گلاس یا high gloss ) نیز گزینه مناسبی برای آشپزخانه های کوچک است زیرا براقی موجود در رنگ کابینت ها سبب انعکاس بیشتر نور در آنها شده و به بزرگتر نشان دادن این فضا کمک خواهد کرد.

میزان نورگیری آشپزخانه 

نورگیر بودن آشپزخانه یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب رنگ مناسب می باشد. برای درک بهتر موضوع جدول زیر را بررسی نمایید. 

جدول انتخاب رنگ کابینت بر اساس مساحت و میزان نورگیری آشپزخانه

طبق جدول بالا برای حالت اول انتخاب رنگ شما برای کابینت زیاد است و می توان بر اساس سلیقه خود رنگ مناسب را انتخاب کرد.

در حالت دوم تنوع رنگ انتخابی کمتر خواهد شد اما بازهم دایره انتخاب رنگ شما زیاد است فقط توجه کنید که رنگ های تیره از نوع مات را انتخاب نکنید.

در حالت سوم پیشنهاد ما این است که از رنگ های روشن و براق استفاده استفاده کنید تا جذابیت آشپزخانه شما بیشتر شود.

در حالت چهارم تنوع انتخاب رنگ تقریبا برابر با حالت دوم است اما پیشنهاد می شود رنگ های طرح دار بافت بزرگ استفاده نکنید.

در حالت پنجم رنگ های روشن و بدون بافت بهترین انتخاب برای شما است.

در حالت ششم حتما از رنک های روشن و براق برای کابینت های آشپزخانه خود استفاده کنید که تا مشکل بدون نور بودن آشپزخانه تا حدودی کمتر به چشم بیاید.


هزینه در نظر گرفته شده

یکی دیگر از عواملی که برای انتخاب رنگ مهم است میزان بودجه شما برای هزینه کردن است. همانطور که می دانید رنگ ها و طرح های متنوعی برای کابینت آشپزخانه وجود دارد مثل های گلاس، لمی گلاس، مات و ... که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. پس میزان بودجه شما در انتخاب هر کدام از این نوع ام دی اف ها تاثیر گذار خواهد بود.

سلیقه استفاده کننده

از آنجای که شما در آن خانه زندگی خواهید کرد و شما از آن آشپزخانه استفاده می کنید پس سلیقه شما در انتخاب رنگ بسیار مهم است و باید بر اساس سلیقه شما رنگ کابینت ها را انتخاب کرد اما توجه به جدول بالا خالی از لطف نخواهد بود.

موجودی بازار 

این مورد بیشتر در مورد شهرهای کوچک صدق می کند و به این معنی است که معمولا در این شهرها به دلیل هزینه بر بودن خرید و انبار کردن محصولات ام دی اف توسط فروشنده های این صنف، موجودی رنگ کمتری دارند و در نتیجه تنوع رنگ کابینت ها بسیار کمتر از شهرهای بزرگ و کلان شهرهاست پس این موضوع تا حدودی دامنه انتخاب رنگ را برای ما کم خواهد کرد.

طراحی آنلاین کابینت